V této sekci bych rád otevřel diskuzi o celkové vizi projektu, její nedostatky, možnosti apod.

Diskusní téma: Obecná diskuze

jednoznačně ANO

Eva Šrámková | 18.01.2012

Tomáši, fandím Vám, protože sama vím, jak je těžké prolomit ledy. IPad do škol jednoznačně ANO, je to vhodný doplněk k výuce a především to děti s ním baví a do školy se těší. Doma také pracujeme s iPadem, dcera za tu dobu, co ho máme, udělala velké pokroky.

proč ne?

lenkari | 18.01.2012

pro inspiraci práce s iPady ve školách můžete shlédnout tato videa
ZŠ Česká Kamenice - http://www.youtube.com/watch?v=gFNYHhHPayM
Speciální ZŠ Poděbrady - http://www.youtube.com/watch?v=2p5ObGVe3Jw

Re: proč ne?

Tomáš - i-school | 19.01.2012

O ZŠ v České Kamenici již vím. Je otázkou času (a také vzdálenosti), kdy navážeme spolupráci a budeme si předávat zkušenosti.

pár odkazů

lenkari | 18.01.2012

Pro ty, jejichž představa o možnostech využití techniky ve školách skončila se zpětným projektorem, případně u interaktivních tabulí, doporučuji přečíst články Bpřivoje Brdičky, třeba tady - http://spomocnik.rvp.cz/clanek/10039/CYKLUS-PREDNASEK-TECHNOLOGIE-VE-SKOLE-21-STOLETI.html

A jak to vidí učitelé - absolventi elearningového kurzu Vzdělávací technologie pro 21. století http://spomocnik.rvp.cz/clanek/14639/RVP-VT21---ZAVERECNA-ZPRAVA-O-KURZU.html

iPad a čtečky knih

Jakub | 07.10.2011

Přesně nevím, jestli je vhodné sahat hned po iPadu, sice je základna aplikací 2x větší než Android, ale ty přístroje jsou výrazně levnější. Není nutné sahat po dvoujádrovém přístroji s highendovými vlastnosti kvůli základním lidským znalostem. Kantorka mě naučila číst, psát a počítat i bez elektronického zařízení, spíše si myslím, že naučíte děti k závislosti na této technologii a žádnou hlavní výhodu než interaktivitu nemají. Také jsem v rozpočtu nezaznamenal investici na obaly, to je cca 30tis korun.

Spíš bych si jako už dospělý člověk přál, aby se technikou přimělo děti více číst, tedy hlavně doopravdy a pravidelně číst. Čím dál častěji ze svých zkušeností si uvědomuji ohromné rozdíly mezi škaredou tlustou knihou a čtečkou knih jako je Amazon Kindle aj. Základ bych naučil na knihách, ale dál bych využíval el. čtečku nebo na to rodiče upozornil. Mě by rozhodně přesvědčilo číst knihy potřebné k získání maturitního vysvědčení. Jistě nejsem jediný, kdo si základní literární znalosti doplňoval těsně před maturitou a dále v dospělosti si ťukal na čelo, že o tom a o tom díle nic neví a přitom je tak fascinující.

Re: iPad a čtečky knih

Tomáš - i-school | 16.10.2011

Zdravím Vás, Jakube.
Budu reagovat postupně na vaše úvahy.
1. Proč iPad 2
Samozřejmě není nutné iPad 2 s dvoujádrovým procesorem, ale bohužel v dnešní době už není možno sehnat iPad 1. Vyzkoušel jsem také tablety s Androidem, ale iPad má lepší odezvu a pracuje se s ním daleko jednodušeji, než s Androidem a také mnohem více školních aplikací (pro 1. stupeň).
2. Závislost na technologiích
Opět připomínám, že iPad nebude hlavní výukovou metodou. Musíme přece jít s dobou. Samozřejmě, že se dá učit i bez toho. Dá se učit i bez sešitů (pouze hliněné tabulky) a tak bych mohl pokračovat dál.
3. Rozvoj čtenářské gramotnosti
Nerozumím pojmu doopravdy číst. Co to znamená?
Když se podíváte na mé stránky www.panucitel.cz, tak v sekci Co se u nás děje uvidíte fotky z knihovny, kterou pravidelně každý pátek navštěvujeme a každé dítě tam má odloženou svou knížku, kterou pravidelně a "doopravdy" čte. Souhlasím, že musíme vést děti ke čtení.

iPad1 x iPad2

lenkari | 18.01.2012

velkou výhodou iPadu 2 je možnost fotografování. Z vlastní zkušenosti vím, jak užitečné je, když děti mohou rovnou do aplikací vkládat fotky a vytvořené obrázky, případně toto používat při tvorbě nějakých úkolů, prezentací, knížek...

Tohle do škol?

Dave | 20.05.2011

Domnívám se, že děti by se měly učit něco jiného, než pracovat s iPady. To se vykašleme na veškeré papírové učebnice, knihy, apod.? Tímto směrem by se podle mne nemělo ubírat české školství.

Re: Tohle do škol?

Tomáš - iSchool | 20.05.2011

Zdravím Vás.
Tady nejde o to, aby se děti vykašlaly na veškeré zvyklé konvenční metody práce. Práci s iPady nevidím jako hlavní metodu výuky. iPady budou využívány hlavně na procvičování nového učiva. Papírové učebnice a knihy budou nadále využívat. V dnešní době vypracovávám pro své prvňáčky spoustu pracvoních listů, které jim kopíruji. Tak jim budu posílat pracovní listy v elektronické podobě a oni je budou vypracovávt na iPadech a posílat mi je ke kontrole. Následně jim je pošlu zpět (zkontrolované) a také rodičům, aby měli jasnou představu, jak je na tom jejich dítě. Sami děti si budou uchovávat prac. listy v iPadech. Tím si budou vytvářet jakési digitální portfólium.

Přidat nový příspěvek