18. června

Ve škole probíráme rytmus, tempo. Pohráli jsme si s vlastím tepem, který jsme převáděli pomoci aplikace Garegeband do jednoduché hudby. Děti naprogramovaly bicí, kytary, klavír, smyčce apod.

2. června

Tak nějak nechtěně jsme začali den oslavou. Jeden tatínek přinesl obrovský dort ke dni dětí. Začal se den ubírat tímto směrem. Bavili jsme se, jak den dětí prožili, co mají rádi. Napadlo mne, že by mohli vytvořit koláž toho, co je baví, co mají rádi. A tak se taky stalo. Během pěti minut jsme se podívali na funkce aplikace Pic Collage, ve které jsme následně celou práci vytvořili.

14. května

Rozhodl jsem se, že od dnešního dne budou mít děti každou středu "logickou dvacetiminutovku", kdy si mohou hrát na iPadech jednu ze tří logických her, které mám zatím odkzkoušené. Jedná se o hry Sudoku, Kami a Number Link.

6. května

Součástí výuky druhé třídy je téma textil, bavlna, látky. Co jiného využít (až klišé), než známý příběh Jak krtek ke kalhotkám přišel. Děti příběh zpracovávaly do elektronické knihy. Zhlédly příběh, vypsaly hlavní body výroby lnu, vyfotili screeny z videa, ořezaly fotky a pak už jen tvořily v aplikaci Book Creator. Video Vám přiblíží situaci kolem tvorby knihy více.

29. dubna

Probíráme skupiny DĚ, TĚ, NĚ a také neustále procvičujeme doplňování i/y ve slovech po tvrdých a měkkých souhláskách. iPady jsem dnes využil k vyplňování on-line testů, které jsem našel na stránkách https://cviceni.testy.sweb.cz/CJ.htm. Některé testy (narazil jsem na testy druhy vět) na iPadech nejdou spustit, neboť jsou nejspíš ve flash.

28. dubna

Po delší době jsem oprášil aplikaci Move and Match, protože opakujeme psaní DĚ, TĚ, NĚ. Vytvořil jsem pracovní list stejný jako v pracovím sešitu. Nejdřív tedy procvičovaly děti v aplikaci a poté psaly přímo do pracovního sešitu. Pracovní list ke stažení ZDE.