27. 2.

Probíráme nové písmeno Č. Proto jsem vytvořil pro alikaci Bitsboard několik flashcards, zaměřené právě na toto písmeno. Mimo čtení slov musely děti vyhledávat slova, která označují povolání a psaly je do sešitu.

26. 2.

Řádí chřipková epidemie, proto mám spojenou první třídu se druhou. V matematice jsme procviřovali sčítání a odčítání. Použili jsem k tomu programy Math garden a Bublavá matika. Tady je vidět obrovská výhoda iPadů. Pro každý ročník se může nastavit různá úrovneň (obor čísel) obtížnosti a všichni mohou společně pracovat, soutěžit. Udělal jsem soutěž, kdo nasbírá nejvíce kukuřic do 4 minut v programu Math garden, získá odměnu. Prvňáci i druháci mohli soutěžit spolu, protože měli (jak už jsem se zmínil) nastavený obor čísel pro svůj ročník.

21. 2.

V matematice jsme dobrali sčítání a odčítání do desíti. Dnes jsem dětem (na posledních deset minut) nastavil v programu Koala math obor do 10 a v módu Chalenge "bojovali" proti iPadu ve sčítání a odčítání do desíti.

20. 2.

V ČJ probíráme nové písmeno C, proto jsem připravil v aplikaci Bitsobard slova, kde se objevuje písmeno C. Po procvičení psaly slova, která si zapamatovaly ze cvičení. Ve Čtení jsem dětem dnes poprvé představil velmi interaktivní komix Malý Alenáš, ze kterého byly děti nadšené. Budeme "číst" každý týden jednu kapitolu a sledovat jedno video. Na konci kapitoly jsem zjišťoval, co vše si zapamatovaly a o čem příběh byl. V Prvouce probíráme zvěř v zimě. Jako jedna z aktivit byla vyhledávání zvěře na Googlu. Dnes se s vyhledáváním a s internetovým prohlížečem Safari děti setkaly poprvé.

14. 2.

V ČJ jsme se dneska věnovali celou hodinu článku ve Slabikáři, který pojednával o Praze. Využil jsem tedy aplikaci Google earth a podívali jsme se na památky, které jsou typické pro Prahu - Karlův most, Staroměstský orloj, Pražský hrad. Poté si děti zkoušely vyhledávat různá místa na světě. 

12. 2.

V matematice se začínají děti seznamovat se čtvercovou sítí. Vytvořil jsem čtvercové sítě, uložil v JPG a přes dropbox si je děti stáhly do iPadů. Tyto sítě si otevřely v programu Hello Color pencil a jednotlivé čtverečky vybarvovaly za pomocí funkce "plechovka". Nakonec si děti poslaly vybarvené sítě na svůj mail.