27. března
Celý týden jsme se dotýkali tématu drog. Ovšem jenom povídat, že drogy jsou špatné, nejspíš nemá cenu. Proto jsme se do toho pustili trochu hlouběji. Nejdřív jsme si povídali o tom, co to droga je, proč lidi berou drogy, že jsou drogy legální a ilegální, lehké a těžké. Děti kreslily "drogový" plakát, který jsme měli použít později při další práci. Pustil jsem jim klip, kde je ukázáno, jak se změní člověk za dobu, co bere drogy.
Celou dobu jsme hodně řešili, proč tedy lidi drogy berou. Vznikl z toho nápad vytvořit "deník feťáka" ve kterém děti popíší, takový normální život člověka, který sklouzne k drogám. Tak se tedy stalo. V aplikaci Book Creator děti většinou ve skupinách po dvou až třech tvořily. Kniha měla mít jasnou strukturu. Popis hlavního hrdiny, Proč sklouzl k drogám, Jak to řešil, Smutný konec.
Nemám naivní představu, že děti se díky těmto "zkušenostem" nedotknou drog. Ale možná to někomu pomůže.
Některé celé deníky ke zhlédnutí ve formátu .pdf ZDE, ZDE a ZDE.
20. března
Dnešní den jsme se věnovali přídavným a podstatným jménům. Děti vytvářely knihu v aplikaci Book creator. Měly popsat, jací jsou (a nebo mohou být) členové rodiny. Dědeček, tatínek, maminka, babička a dítě.
17. března
Začínáme vyvozovat nové učivo - Přídavná jména. Na začátku hodiny jsme si povídali o podstatných jménech. Poté jsme přešli k tomu, jaká mohou být podstatná jména. Připavil jsem v aplikaci Cloudart několik slovních spojení (malá Anička, červená střecha, ...), uložil jako obrázek (JPG) a nasdílel všem na Disk Google. Slovní spojení se mi promíchalo. Děti vytřídily podstatná jména. Zbyly jim přídavná jména. Dále psaly do aplikace Cloudart svá vlastní přídavná jména, vyměnili si iPady se splužákem a vymýšlel věty, ve kterých použije některé z přídavných jmen.